miércoles, 24 de mayo de 2017

CURRICULUMAREN ZEHAZTAPEN MAILAK


Heziberri 2020aren inguruan gehiago lantzeari ekingo diogu.

Lehenik eta behin, curriculuma ikasle batek ikasten duen guztia dela jakin behar dugu.
Lau curriculum mota desberdin aurki ditzakegu: 

·         Curriculum formala edo agerikoa: Gobernuak, ikastetxeek eta irakasleek sortzen duten dokumentua da. Bertan maila bakoitzean eman behar diren edukiak biltzen dira, baita lortu nahi diren helburuak eta konpetentziak eta hauek ebaluatzeko irizpideak ere. Hortaz, nolabaiteko jarraibidea izango zen. Honen adibidea aurretik aztertu genuen Heziberri 2020 da.

·         Curriculum ezkutua: Eskolako antolamenduaren arabera, eta modu ez-kontziente batean, transmititzen diren baloreak hartzen ditu barne, baita ideologia eta ezagutza desberdinak. Hau guztia ikasleek konturatu gabe bereganatzen eta barneratzen dute. Hau da, curriculum formalean agertzen ez bada ere, errealitatean haurrari nahi gabe transmititzen zaiona barneratzen du curriculum honek.

·         Curriculum erreala: Curriculum formala praktikara eramaten denean agertzen da. Eguneroko bizitzan gertatu daitezken egoeretarako baliagarria da. Errealitatean programarekin gertatzen dena azaltzen digu, ikasgelaren beharretara egokitzean aldaketak ematen baitira curriculumean. Azkenean, ikasleek benetan ikasten dutena da.

·         Curriculum ausentea: Hau curriculum formal eta errealaren arteko tentsioa interpretatzean datza. Izan ere, curriculumean zehaztutako eduki guztiak gehienetan ez dira ematen, eta horri curriculum ausentea deritzo.

Curriculum mota hauek bi taldetan sailkatu daitezke: teknokratikoa (curriculum formala) eta filosofikoa (ezkutukoa).






Mailak
Ezaugarriak
1.MAILA
2.MAILA
3.MAILA
Dokumentua
OCD
ICP
IRAKASLEA
Definizioa
Hezkuntza-proiektua dela kontuan hartuz, curriculuma hezkuntzaren antolaketaren funtsa da eta, beraz, kontzeptu konplexua da, besteak beste, gizartearekiko loturak, pedagogia-sistemaren ezaugarriak eta hezkuntzaren praktika eta bilakaera bera islatzen dituena
Marko orokorra non preskripzio eta orientazio multzo bat formulatzen den hezkuntza eskolarraren asmo eta estrategia egokinei buruz
Ikastetxeko irakasle guztien lan koordinatu eta bateratua eskatzen du, maila eta ziklo guztietako curriculumak koherentzia izan dezan.
Aurreko bi ideiak praktikara eramango dituen pertsona, bere ikuspuntua,balore eta ideietatik abiatuta ikasleak heziko dituena.
Izaera
Normatiboa arauak
Gidatzailea eta preskriptiboa
Derrigorrezkoa edo hautazkoa izan daiteke
Derrigorrezkoa edo hautazkoa izan daiteke
Arduraduna
Egilea
Gobernutik eratorria eta Eusko Jaularitza egilea
MEC
Erkidegoak
Eusko Jaularitza
Irakasle taldea
Eusko Jaurlaritza
Irakasle taldea.
Baldintzatzaileak
LOMCE
HEZIBERRI 2020
ICP
Osagarriak
Konpetentziak, helburuak, metodologia, ebaluazioa, edukiak…
Konpetentziak, helburuak, metodologia, ebaluazioa, edukiak…
Konpetentziak, helburuak, metodologia, ebaluazioa, edukiak…
Adibidea
Eusko jaurlaritzako linka
Joxemiel Barandiaran ikastetxea,
dokumentua eskuratu
https://sites.google.com/a/berritzegunenagusia.eus/deskripzioaklh5/


No hay comentarios:

Publicar un comentario