Heziberri 2020aren inguruan gehiago lantzeari ekingo diogu.
Lehenik eta behin, curriculuma ikasle batek ikasten duen guztia dela jakin behar dugu.
Lehenik eta behin, curriculuma ikasle batek ikasten duen guztia dela jakin behar dugu.
Lau curriculum mota desberdin aurki ditzakegu:
·
Curriculum formala edo agerikoa: Gobernuak,
ikastetxeek eta irakasleek sortzen duten dokumentua da. Bertan maila bakoitzean
eman behar diren edukiak biltzen dira, baita lortu nahi diren helburuak eta
konpetentziak eta hauek ebaluatzeko irizpideak ere. Hortaz, nolabaiteko
jarraibidea izango zen. Honen adibidea aurretik aztertu genuen Heziberri 2020
da.
·
Curriculum ezkutua: Eskolako antolamenduaren
arabera, eta modu ez-kontziente batean, transmititzen diren baloreak hartzen
ditu barne, baita ideologia eta ezagutza desberdinak. Hau guztia ikasleek
konturatu gabe bereganatzen eta barneratzen dute. Hau da, curriculum formalean
agertzen ez bada ere, errealitatean haurrari nahi gabe transmititzen zaiona
barneratzen du curriculum honek.
·
Curriculum erreala: Curriculum formala
praktikara eramaten denean agertzen da. Eguneroko bizitzan gertatu daitezken
egoeretarako baliagarria da. Errealitatean programarekin gertatzen dena
azaltzen digu, ikasgelaren beharretara egokitzean aldaketak ematen baitira
curriculumean. Azkenean, ikasleek benetan ikasten dutena da.
·
Curriculum ausentea: Hau curriculum formal
eta errealaren arteko tentsioa interpretatzean datza. Izan ere, curriculumean
zehaztutako eduki guztiak gehienetan ez dira ematen, eta horri curriculum
ausentea deritzo.
Curriculum mota hauek bi taldetan sailkatu daitezke: teknokratikoa
(curriculum formala) eta filosofikoa (ezkutukoa).
Mailak
Ezaugarriak
|
1.MAILA
|
2.MAILA
|
3.MAILA
|
Dokumentua
|
OCD
|
ICP
|
IRAKASLEA
|
Definizioa
|
Hezkuntza-proiektua dela kontuan hartuz, curriculuma
hezkuntzaren antolaketaren funtsa da eta, beraz, kontzeptu konplexua da,
besteak beste, gizartearekiko loturak, pedagogia-sistemaren ezaugarriak eta
hezkuntzaren praktika eta bilakaera bera islatzen dituena
Marko orokorra non preskripzio eta orientazio multzo bat
formulatzen den hezkuntza eskolarraren asmo eta estrategia egokinei buruz
|
Ikastetxeko irakasle guztien lan koordinatu eta bateratua
eskatzen du, maila eta ziklo guztietako curriculumak koherentzia izan dezan.
|
Aurreko bi ideiak praktikara eramango dituen pertsona,
bere ikuspuntua,balore eta ideietatik abiatuta ikasleak heziko dituena.
|
Izaera
|
Normatiboa arauak
Gidatzailea eta preskriptiboa
|
Derrigorrezkoa edo hautazkoa izan daiteke
|
Derrigorrezkoa edo hautazkoa izan daiteke
|
Arduraduna
Egilea
|
Gobernutik eratorria eta Eusko Jaularitza egilea
MEC
Erkidegoak
|
Eusko Jaularitza
Irakasle taldea
|
Eusko Jaurlaritza
Irakasle taldea.
|
Baldintzatzaileak
|
LOMCE
|
HEZIBERRI 2020
|
ICP
|
Osagarriak
|
Konpetentziak, helburuak, metodologia, ebaluazioa,
edukiak…
|
Konpetentziak, helburuak, metodologia, ebaluazioa,
edukiak…
|
Konpetentziak, helburuak, metodologia, ebaluazioa,
edukiak…
|
Adibidea
|
Eusko jaurlaritzako linka
|
Joxemiel Barandiaran ikastetxea,
dokumentua eskuratu
|
https://sites.google.com/a/berritzegunenagusia.eus/deskripzioaklh5/
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario